Lång dag..

Eftersom det var en rätt stressig dag igår så hade jag planerat att bara sova och lata mig idag och ta igen mig lite men så vart det inte alls. Jag matade Rascal sista gången runt typ 3-tiden och sen ringde alarmet kl 8 för att ge honom hans morgonmedicin som skulle lösas upp i vatten men tablettjäveln vägrade ju lösa upp sig så det vart ingen sån medicin utan jag satte klockan på 9 istället för den andra medicinen och matning men jag hann minsann inte för mamma ringde och behövde hjälp i stallet.

Så det var bara att klä på sig och dra dit istället. Eftersom Rascal fick mat så sent så gör det inget om han inte får precis vid kl 9 men för min egna skulle vill jag ju försöka börja första matningen vid den tiden för att dagen inte ska bli så sen, så att jag inte ska behöva sitta uppe till kl 2-3 som nu för att han ska få alla sina mål under dagen.

Efter stallet så drog vi vidare in till Ultuna för att handla hundmat till Fiffi då dom hade 50% rabatt på allt i deras foderbutik, bäst att passa på då eftersom veterinärfoder är ju inte direkt det billigaste. Själv passade jag på att köpa mera sondmat till Rascal när vi ändå var där, det är inget dom har i butiken så den var det ju ingen rabatt på vilket jag inte heller hade räknat med då det inte är nått dom normalt säljer. Men jag passade på att även köpa lite veggie tuggisar till hundarna, nya sprutor och gourmet gold burkar till katterna, dom är ju rätt dyra med sina 7kr för 85g men med 50% rabatt så blir det ju helt klart mer prisvärt speciellt då katterna älskar dom. Jag snodde åt mig 14st och mamma tog 10st och sen var det slut, vi tog alla deras sista. Det var lika bra tyckte jag. ;) Och sen när dom började slå in i kassan så sa ena tjejen till den andra att du får slå in sondmaten under övrigt för den är det ju inte 50% rabatt på och sen sekunden efteråt sa hon "Äsch sätt 50% rabatt på dom också" så istället för att betala 266kr för 7 påsar sondmat så hamnade istället hela den sammanlagda summan på 225kr. Helt klart godkänt! ;) Jag tjänade 220kr idag vilket alltid är välkommet. Det har gått åt en hel del pengar på sistone så det är ju alltid trevligt om man kan få saker man behöver för ett billigare pris.

Sen efter vi hade fyndat klart var det ju bara hem och mata Rascal och sen så gick jag faktiskt och la mig och vilade tre timmar tills att det var dags att mata igen. Man får passa på när man kan helt enkelt. ;)

Senare på kvällen så åkte vi på våran sista spårkurs, jag och Malte. Men det kan jag berätta om mer imorgon för nu ska jag sätta mig och kolla på slutet av House för att sen mata Rascal en sista gång innan det är dags att sova igen. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Normal

2 barn - 1 mamma - 1 pappa
Så tokigt det kan bli..

RSS 2.0