Påskäggsorientering 2014

Varje år har vi som tradition att gå på påskäggsorientering här i Knivsta. Det är L-100 IF som anordnar varje år och det går ut på att man köper en karta och sen går man en orienteringsrunda och i slutet av rundan så får barnen en dricka, en korv och ett påskägg. Plus för i år var att barnen även fick en frukt! Nu var ju inte mina barn jätte intresserad av frukten efter att dom hade fått sitt påskägg men William älskar bananer så han lär äta sin banan idag eller imorgon. 
 
Jag tycker att det är jätte mysigt att gå på orienteringen varje år med barnen. Jag tror att vi har gått varje år de senaste sex åren faktiskt. Minns dock första året, tror Elliott var runt 1,5-2år och det spöregnade ute. Så det hela slutade med att Elliott stannade inne och badade hemma hos morbror Kim medans jag tog hundarna och orienterade i spöregnet. Men det var kul och mysigt iaf. :) 
 
Lite bilder från igår :)
 
Elliott läser kartan

William läser kartan

Elliott stämplar kartan, eller vad det nu heter. ;)

William stämplar kartan, med lite hjälp av hans kära mor. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Normal

2 barn - 1 mamma - 1 pappa
Så tokigt det kan bli..

RSS 2.0