Roadtrip + illamående

I söndags hjälpte jag och mamma en släkting och proppade bilen baksätet fullt med prylar och bakluckan full med hundar, tur att mamma har hundburen där, och sen bilade vi ner till Hasselfors som ligger en bit ifrån Laxå. Vi åkte hemifrån runt 12-tiden tror jag klockan hann bli och sen åkte vi via Sundbyberg för att hämta sakerna och sen raka vägen ner för att sedan bara droppa av grejerna och hundarna och sen åka in till Laxå och stanna på en liten restaurang vid namn Knuten för att äta en bit mat innan vi skulle hem igen.


Jag beställde egenpanerad fisk med remouladsås och potatis och mamma beställde nachotallrik. Min mat kom först och den var jätte god. Mammas mat kom några minuter senare och köttfärsen var kall, inte direkt vad man väntade sig, så hon klagade och efter yttligare en stund så fick hon en ny tallrik men köttfärsen var kall på den med. Så då sa mamma till igen och bytte rätt och beställde en kebabtallrik istället och som tur var så kom den ut varm iaf. Så vi åt och sen åkte vi hem igen.

Men maten var inte helt okej. Min mage började strula innan vi ens hunnit hem. Inte alls kul. Och idag har jag legat nere och mått illa precis hela dagen, mår fortfarande illa. Det är på gränsen att det känns som att jag kommer att spy men jag har inte spytt. Hade nästan varit skönt att få det gjort efter att ha mått illa hela dagen men jag är inte direkt en som tvingar mig själv att spy bara för sakens skulle liksom utan jag håller mig gärna ifrån det i den mån jag kan. Så illamåendet fortsätter.

Så bloggandet har inte direkt varit på topp, inte för att det alltid är det annars heller för den delen men idag har det legat på ännu sämre. 

Hundarna har firat mitt illamående med att också vara dåliga i magen så det har hänt lite olyckor inomhus idag när vi inte hunnit ut i tid. Det har verkligen varit en hit att må illa, känna lukten av hundarnas olyckor och stå neråtböjd och skura upp det. Nej det hade nog hjälpt mer om jag hade fått slippa det tror jag. Men man får inte alltid som man vill. :P

Malte avslutade kvällen med att bara sekunder innan Elliott skulle lägga sig i sin säng så kräktes han i sängen för att sen hoppa direkt upp i våran säng och kräkas i den också. Så det var bara att snällt ställa sig och byta sängkläder så att barnen kunde gå och lägga sig. Det hjälpte inte heller illamåendet. 

Nu ska jag gå och lägga mig för jag ska på möte i Elliotts skola imorgon och sen ska jag jobba på eftermiddagen. Så bäst att få lite sömn. Håll tummarna att jag vaknar imorgon utan illamående och utan huvudvärk. Hoppas eran dag varit mycket bättre än min!

Ska slänga upp lite bilder på valparna i ett annat inlägg. ;) Dom var för söta för sitt eget bästa. Två är fortfarande till salu, men som tur var så är den jag vart kär i redan såld. Annars hade det kunnat bli farligt. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen Normal

2 barn - 1 mamma - 1 pappa
Så tokigt det kan bli..

RSS 2.0